Door de stormende rivier naar Jeffrey's Bay - Reisverslag uit Jeffrey’s Bay, Zuid-Afrika van Marijke Hofstra - WaarBenJij.nu Door de stormende rivier naar Jeffrey's Bay - Reisverslag uit Jeffrey’s Bay, Zuid-Afrika van Marijke Hofstra - WaarBenJij.nu

Door de stormende rivier naar Jeffrey's Bay

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

06 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Jeffrey’s Bay

Het lijkt alweer even geleden dat ik heb geschreven, maar de tijd gaat hier dan ook ontzettend snel!

De wandeling in het Robberg natuurreservaat was erg gaaf! Het was een soort van schiereiland en ik kon kiezen uit verschillende routes. Trappen op, trappen af, rotsen over en zandpaden met uitstekende boomwortels maakte het een gave wandeling. Op weg naar mijn eerste stop was ik er van overtuigd dat er ergens iets lag te vergaan. Bleek niet waar, want het waren de zeehonden die zo stonken! Naast zeehonden zag ik onderweg ook nog een aantal salamanders. Op de helft van het eiland overgestoken naar de andere kant van het eiland en vanaf daar een andere route weer terug gelopen. Heel wat indrukken en uren later werd ik weer opgehaald en terug naar het hostel gebracht.

De volgende dag was verhuisdag en aangezien ik pas om 6 uur opgehaald zou worden, plakte ik er nog een stranddag aan vast. Plettenberg Bay ligt vrij hoog en aangezien ik bijna verticaal moest lopen zijn mijn kuitspieren nu flink gespierd :)

Mijn volgende stop was Stormsriver. Hier stonden mijn 3 nieuwe duitse vrienden me al op te wachten. Ik had hen 2 dagen eerder leren kennen en kon het meteen goed met ze vinden. Ze hadden voor de volgende dag al een activiteit voor me geboekt. We zijn met z'n vieren naar het Tsitsikama natuurreservaat gegaan waar we gingen kayakken. Eerst door de oceaan (waar ook haaien, dolfijnen en walvissen zitten) en toen door de rivier. We gingen tussen kliffen van 160/180 meter hoog door en dat was echt mega tof! Toen we niet meer verder konden met de kayak vanwege te ondiep water gingen we verder met lilo's. Dit zijn luchtmatrassen waar je op je buik op gaat liggen en dan moet je vervolgens peddelen met je armen. Heel stuk gepeddeld, genoten van het uitzicht en uiteindelijk een rots van 5 meter opgeklommen en het water weer in gesprongen. Aan het eind nog weer terug gegaan met de kayak door de oceaan.

Na het kayakken zijn we nog naar de waterval gewandeld. Er werd ons verteld dat het pad 3 km lang was en we er ongeveer anderhalf uur over zouden doen. Anderhalf uur dat klopte, maar het woord pad kan je beter achterwege laten.. Grootste deel van de tijd liepen we over losliggende, grote rotsblokken. Met de instelling dat in Zuid-Afrika alles kan op pad gegaan en warempel de waterval nog gevonden ook! De waterval was super maar de tocht erheen maakte het nog leuker :)

De dag erna voelde ik me niet zo lekker dus heb ik heerlijk in de hangmat gelegen en een boek gelezen.

Aangezien mijn duitse vrienden (Maria, Charles en Dawid) een auto hadden, kon ik de volgende dag samen met hen naar de volgende bestemming: Jeffreys Bay. Ik zit nu in een hostel dat ook weer direct aan het strand ligt en vanuit het hostel kan je af en toe dolfijnen langs zien komen!

Na ingecheckt te hebben, besloten we naar het stadje zelf toe te gaan (dat overigens vrij lelijk is). Dawid (waarschijnlijk de volgende kandidaat voor de slechste chauffeur van Duitsland) reed weg bij het hostel en ramde met de zijkant van de auto tegen het hek van het hostel aan. Oeps.. Gelukkig alleen blikschade. Vervolgens reed Charles naar het winkelcentrum waar we gewinkeld hebben en aan het eind van de dag heb ik heerlijk op het strand gezeten. In de avond hebben we samen gekookt en daarna beerpong gespeeld. Je kunt vast wel raden dat het opstaan vanochtend iets lastiger ging dan normaal..

Vandaag heb ik helaas Charles, Maria en Dawid uit moeten zwaaien. Zij gingen namelijk weer terug in de richting van Kaapstad :( Ik ben dus weer alleen na bijna een week met hen opgetrokken te zijn. Ik zal ze missen!

Verder ben ik vandaag natuurlijk naar het strand gegaan en ben ik samen met een Nederlander en twee duitsers, waarvan er één een beetje Nederlands spreekt, naar het centrum gelopen en wat gedronken. Vanavond wordt het vast geen beerpong, maar zeg nooit nooit hihi.

Dit was het voor nu. Een hele dikke kus van mij aan jullie xx

  • 06 Maart 2015 - 20:13

    Hester:

    Oooooooohhhhh wat gaaf allemaal.net je hele verslag hier thuis voorgelezen. Wat een geweldig avontuur met klimmen en dat kayakken op zee. Je zou bijna met een klein cameraatje mee willen kijken. Echt geweldig! En leuk dat je zoveel contact hebt met andere reizigers. Veel plezier en we kijken al weer uit naar je volgende verslag. Groetjes Rob en Hes

  • 06 Maart 2015 - 20:16

    Hester:

    Ik moest nog even van rob zeggen dat je op zijn berg was....de Robberg...ik had m natuurlijk weer niet door....blond he

  • 06 Maart 2015 - 22:51

    Judith:

    Klinkt alsof je het geweldig na je zin hebt fantastisch om te lezen al je verhalen!
    Ben nu alweer benieuwd na de volgende!
    Dikke kus en knuffel!! Juud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 7521

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 16 Juni 2015

Op reis in Zuid-Afrika

Landen bezocht: