Van Island Vibe naar Island Vibe - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Marijke Hofstra - WaarBenJij.nu Van Island Vibe naar Island Vibe - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Marijke Hofstra - WaarBenJij.nu

Van Island Vibe naar Island Vibe

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

10 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Even een korte update, aangezien ik eindelijk een fatsoenlijke computer tot mijn beschikking heb :) Helaas kan ik nog steeds geen foto's op de computer zetten..

Jeffrey's bay was mijn thuis voor vijf hele dagen. Hoewel dit misschien niet lang lijkt, is het voor een hostel een vrij lange periode. Als al het personeel je bij naam kent, als je precies weet welke douche je moet nemen en als je de weg uit je hoofd weet, dan weet je dat je ergens al erg lang bent. De vorige keer dat ik schreef waren er al twee van de vijf dagen in Jeffrey's bay voorbij.

De derde dag in Jeffrey's Bay (toen het opstaan een stuk gemakkelijker ging) heeft Topson, een local, me rondgeleid door de township van Jeffrey's Bay. Net als in Knysna was ik de enige, blanke persoon aanwezig daar. We zijn bij een, wat mij betreft een triest uitziende bar, gestopt (dit was op zaterdagochtend en iedereen zat al aan de drank) en daar hebben we pool gespeeld. Dit deden we samen met 2 neven van de local die we eerder op hadden gehaald bij hun huis. Of zeg maar gerust: huisje. Het was wel van steen, maar het was erg klein.

Na het poolen nog verder door de township gelopen en uiteindelijk gestopt bij een sportsbar. En daar was ik de hoofdattractie. Naast dat ik de enige blanke was, was ik ook het enige meisje. Erg raar om te beseffen dat je nog steeds zo'n verschil kunt merken tussen verschillende huidskleuren (en dat ik een meisje ben, werkte ook niet echt mee). In de sportsbar heb ik trouwens wel gewonnen met darten :) Na de rondleiding ben ik nog heerlijk naar het strand gegaan.

Op zondag besloot ik op het laatste moment mee te gaan met Roxy (mijn kamergenootje), Ben (van het hostel) en een andere groep, naar de waterval. Ik wist niet precies wat ik moest verwachten, maar gezellig was het wel. De waterval bleek uiteindelijk een lullig stroompje tegen de berg aan te zijn, maar er was ook een zipline, waarmee je naar beneden kon en in het water kon springen. Daar van het heerlijke uitzicht genoten en toen ik samen met Roxy terug ging, nam ze me mee naar Supertubes. Dit is de plek waar alle locals surfen, omdat de golven daar erg goed zijn. Erg tof om te zien aangezien alle surfers erg goed waren! Nog laat geluncht en toen de rest van de dag lekker gekletst en kaartspelletjes gespeeld in het hostel.

Op mijn laatste dag besloot ik om half tien in de ochtend (terwijl ik om 10 uur uit moest checken, mijn backpack nog in moest pakken en voor 10 uur klaar moest staan) om een surfles te nemen. Samen met Merel van de receptie kreeg ik les van Daniel. Wat een geweldig gevoel! Het was super gaaf om mee te maken. Helaas is het me niet gelukt om te gaan staan, maar ik had al wel een aantal keer mijn voeten op het board.

Na de surfles naar het stadje gelopen, lekker gerelaxed in het hostel en nog mee geweest met de shuttle naar de supermarkt. Pas na het eten en een laatste drankje, werd ik om half 9 in de avond opgehaald door de Bazbus. Van Island Vibe Jeffrey's Bay werd ik naar Island Vibe in Port Elizabeth gebracht. Een heel andere sfeer en een heel ander hostel. Gelukkig wel meteen twee leuke meiden leren kennen :)

Vandaag ben ik naar het strand gegaan en naar een klein winkelcentrum in de buurt. Het strand was echter niet super. PE is namelijk de Windy City dus ik werd constant gezandstraald. Wat wel erg leuk was, is dat ik tot twee keer toe voor een local werd aangezien! Eerst een man op het strand die zich verbaasde over mijn bruine huidskleur voor een Nederlander en later een mevrouw die graag de weg wilde weten naar de Spar. Ik ben er trots op om te kunnen zeggen: ik zie er niet (meer) uit als de typische toerist :D

Morgenvroeg (kwart voor 7) vertrek ik alweer uit PE en zal ik eens kijken wat er in East Londen allemaal te doen is. Dit was het voor nu: een heel dikke kus van mij voor jullie xx

  • 10 Maart 2015 - 18:32

    Hes En Bas En Tim:

    Net weer je hele verhaal hardop voorgelezen...wat een avonturen weer..lijkt me best wel iets hoor als enig meisje en hartstikke wit tussen de anderen...nou ja hartstikke wit...dat dus niet meer...dat vraagt om een FOTO!!!!!!! van een zongebruinde local Marijke...jaaaaaa...
    Lachen die waterval..zo hebben wij eens anderhalf uur in Sauerland naar een waterval gezocht in Wasserfall...de grootste van Sauerland...hoef je niet te vetellen dat het inderdaad een super lullig ienieminie stroompje was!
    Dat je een attracttie was wisten wij in de Kruiderij natuurlijk al veel langer!!!!
    Veel plezier nog en groetjes ook van Rob en Bas en Tim!

  • 10 Maart 2015 - 18:34

    Mjuttjer:

    Héé local Superleuk verhaal!!!!

  • 10 Maart 2015 - 22:44

    Creinieweinie:

    Ha Nurd!

    Ik lees je verhaal niet hardop voor want ik zit nu alleen en dat zou raar zijn. Meeeeh flauw! maar geniaal natuurlijk weer. Heb jij ook al een bijnaam gekregen? Zoiets als Poekie? Of Nurd? Jammer van die waterval, maar ja, krijg je als je al zoveel gezien hebt. Dan wordt de rest zo matigjes. Straks als je ons weer terugziet op schiphol hoop ik toch dat je niet een zipline nodig hebt om je dag goed af te sluiten, Haha! Nou genoeg onzin, ik mis je gewoon heel erg poekoe (zuid afrikaans voor poekie).

    Love jutta! <3

    ps. Nog spullen over om te verkopen? ........


  • 11 Maart 2015 - 11:58

    Mirel:

    Ja Marijke, dit vraagt toch wel eens om een foto! Nog steeds: eerst zien, dan geloven!

    Superleuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Veel plezier nog verder! Liefs xx

  • 15 Maart 2015 - 16:27

    Betty.:

    Hallo Marijke,

    De grote bosatlas er eens bijgepakt om je reis eens goed te bekijken
    Ben ook benieuwd naar je foto"s.
    Zolang je bij de kust langs gaat is de temperatuur zeker wel lekker?
    groetjes B en B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 7492

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 16 Juni 2015

Op reis in Zuid-Afrika

Landen bezocht: