Van wijnroute naar zeepunt - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marijke Hofstra - WaarBenJij.nu Van wijnroute naar zeepunt - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marijke Hofstra - WaarBenJij.nu

Van wijnroute naar zeepunt

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

08 Juni 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Waar te beginnen.. Nog maar 1 week te gaan en ook de laatste twee weken weer van alles beleeft. De vorige keer schreef ik dat ik ziek thuis was geweest. Maar het weekend moest toch gevierd worden.

Wendy en ik gingen naar ' the Waterfront', maar voor we weggingen was ik op zoek naar iets in de keukenkastjes. Toen ik de laatste kastdeur dichtdeed, kwamen opeens de keukenkastjes naar beneden vallen! Niet ziend, maar wel horend wat er aan de hand was, sprong ik zo vlug als ik kon opzij. Gelukkig stond ik aan de goede kant in de keuken en viel er alleen een keukenkast op mijn been, wat een flinke blauwe plek en een gezwollen en kapotte enkel opleverde. Misha kwam ons helpen opruimen en daarna werden we ook nog eens naar ' The Waterfront' gebracht, waar we ook nog eens een ijsje krijgen. Typisch voorbeeld van je klanten tevreden houden, haha.

Eenmaal terug zijn Martin, Valentin, Wendy en ik naar Stellebosch gereden waar we eerst bij ' Spier' een wijnproeverij deden. Daarna onderweg gegaan naar ons hotel en een heerlijk diner gehad in het stadje dat veel groter was dan ik dacht. De volgende morgen gingen we na het ontbijt terug naar Kaapstad. Signal hill was onze bestemming en daar konden we over de stad en over de tafelberg uitkijken! Wat dan ook een aantal leuke foto's opleverde:)

Op donderdagavond gingen we naar de opening van de winkel van Greenpop en het was tevens First Thursday, wat betekent dat de kunstgallerijen de deuren openen en je overal kunst kunt gaan kijken. Op vrijdag was het eigenlijk mijn vrije dag, maar aangezien ik graag mee wilde met een monitoringday ging ik toch naar kantoor. Samen met Leann & Hanh heb ik drie scholen bezocht om te kijken hoe het ging met de bomen die eerder waren geplant door Greenpop. Was erg interessant om te zien en deze dag heb ik veel geleerd over bomen en over de methode waarop er gewerkt wordt.

Afgelopen zaterdag zijn we naar de Old Biscuit Mill geweest, waar we van de zon hebben genoten en heerlijk hebben gegeten. In de middag zijn we naar het terras gegaan in de stad en 's avonds ben ik samen met Hanh, Pam en Koetle uit eten geweest. Deze zaterdag voelde als een echte zondag dus was het een extra groot cadeau dat ik zondag ook nog vrij had. Samen met Valentin, Martin & Wendy zijn we naar Seapoint gegaan, lekker geluncht en toen een lange wandeling gemaakt naar een naarbijgelegen strand. Daar hebben we gerelaxed tot het te koud werd om buiten te zijn. Gisteravond ben ik nog uit eten geweest met Sunny en dat was een perfect einde van een relaxt weekend.

Vandaag heb ik gewoon weer gewerkt. Morgen en vrijdag moet ik nog werken en dan zit mijn stage er alweer op. En nog een week en dan zit ik al in het vliegtuig onderweg naar Nederland! Dit was het voor nu, tot snel! x Marijke

  • 08 Juni 2015 - 21:20

    Nienke:

    JAAAAAAA! Nog 1 weekje

  • 08 Juni 2015 - 23:01

    Mjuttjer:

    Nog een prachtig gigantisch leuke afsluiting toe gewenst, van dit geweldige Afrikaanse avontuur
    en dan staan wij met een hele speciale ontvangst op Schiphol!!!!!!!

    dikke knuf Mjuttjer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 7483

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 16 Juni 2015

Op reis in Zuid-Afrika

Landen bezocht: