Knysna = nice ja - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Marijke Hofstra - WaarBenJij.nu Knysna = nice ja - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Marijke Hofstra - WaarBenJij.nu

Knysna = nice ja

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

28 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Van het heerlijk, rustig en afgelegen Sedgefield naar het overvolle, drukke en toeristische Knysna. Dat was wel even weer wennen. Ik kwam in een hostel terecht met ontzettend aardige mensen. De gemiddelde leeftijd van de mensen die hier verbleven was echter wat ouder dan ik gewend ben (het Dijkhuis is er niets bij). Maar het was wel een extreem leuk en gezellig hostel met een prachtig uitzicht over de lagoon.

Op woensdag wilde ik een mountainbike huren en naar de ' heads' fietsen, maar aangezien de weersvoorspellingen er erg slecht uit zagen, heb ik daar toch vanaf gezien. Ik ben lopend naar het winkelcentrum gegaan en even lekker gewinkeld. Daarna ben ik nog een hele tijd bij de haven geweest en heb daar boten en mensen gekeken.

Op donderdagmiddag zou ik alweer door de Bazbus opgehaald worden. Wel pas aan het eind van de middag dus ik had nog flink veel tijd om op zoek te gaan naar het postkantoor. Na de hele main street (en geloof me, die zijn hier altijd erg lang) doorgelopen te zijn, uiteindelijk toch maar bij het vvv kantoor gevraagd waar ik het postkantoor te vinden. Bleek dat als ik direct in het begin linksaf was geslagen ik meteen naast het postkantoor had gestaan. Oeps.. Nog koffie gedronken in het centrum en later in de middag opgehaald door de bus.

Nu ben ik in Plettenberg Bay. Een klein, gezellig en vooral een rijkelui's dorpje. Nu is het vanaf mijn hostel de luxe niet direct merkbaar aangezien ik eerst over de lokale taxi standplaats heen moet. En als je lokale mensen wilt ontmoeten is dat de plek waar je moet zijn!

Gisteren ben ik naar het strand geweest. Dit was nog best een uitdaging aangezien het strand hier veel lager ligt dan het dorpje. Moest haast verticaal de berg aflopen. En nu is dat naar beneden nog niet zo erg. Ik moest alleen ook weer terug.. En dat is wel een grote uitdaging. Eenmaal terug in het hostel kwam ik 1 van de Bazbus chauffeurs tegen die mij de vorige keer ook al herkende. Hij vond het helemaal grappig dat hij me zag en ik kreeg uiteindelijk zelfs een meloen van hem! Super lief :)

Vandaag ga ik nog even het dorpje verkennen en naar het strand. Morgen ga ik wandelen in het ' robberg nature reserve'. Daar heb ik enorm veel zin in :) En als mijn volgende hostel eindelijk geregeld is dan ga ik naar de ' Crags' en dat moet ook een heel mooi natuurgebied te zijn!

Dit was het voor nu, hoop dat jullie in Nederland net zulk mooi weer krijgen als ik het hier heb (vandaag 28 graden)! Een hele dikke kus voor jullie, xx




  • 28 Februari 2015 - 11:00

    Mjuttjer:

    Het weer is hier twintig graden kouder maar wel zonnig, en ik zie wel, de computers met floppy's waren alleen maar aanwezig, want nog geen foto te zien .....!!!
    Toch lastig een camera met usb. word het toch nog een historische reis.
    dikke slubber.

  • 28 Februari 2015 - 12:40

    Mirel:

    Je omschrijvingen klinken goed! Maar ik ben ook wel benieuwd naar je foto's! (eerst zien, dan geloven)

    Liefsx

  • 02 Maart 2015 - 15:05

    Betty:

    Het is maar goed dat je deze reisverslagen maakt .dan heb je aan het einde eenmooie herinnering want er gebeurt heel wat groetjes b en b

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 7494

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 16 Juni 2015

Op reis in Zuid-Afrika

Landen bezocht: