Van de wildernis naar het strand - Reisverslag uit Sedgefield, Zuid-Afrika van Marijke Hofstra - WaarBenJij.nu Van de wildernis naar het strand - Reisverslag uit Sedgefield, Zuid-Afrika van Marijke Hofstra - WaarBenJij.nu

Van de wildernis naar het strand

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

24 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Sedgefield

De vorige keer dat ik schreef was ik nog in George. De rest van de middag heb ik heerlijk bij het zwembad gelegen en aangezien het water de comfortabele temperatuur van 27 graden had, was het zeker geen straf om af en toe een duik te nemen. De volgende dag kwam mijn persoonlijke taxiservice me weer ophalen en zette me af bij, jawel, de McDonalds, waar ik weer opgehaald werd door de Bazbus.

Mijn volgende bestemming lag midden in de wildernis. Een beetje een krakkemikkig hostel, maar wel op een prachtige plek. Deze avond gezellig met een heel aantal mensen gekletst en besloten om samen met twee franse jongens de volgende dag naar de waterval te lopen.

Het pad naar de waterval was heel erg mooi en de waterval zelf was ook erg tof om te zien. Over de rotsen geklauterd en zelfs onder de waterval gezwommen! Toen ik terug was van de hike, ben ik naar de dichstbijzijnde supermarkt gelopen (maar 20 minuten lopen..). Dus genoeg gewandeld voor 1 dag dacht ik zo.

Op zaterdagochtend wilde ik eigenlijk nog een keer naar de waterval toe wandelen, maar aangezien het vrij hard regende, ben ik lekker binnen gebleven ;)

Samen met een ijslander met een heel moeilijke naam naar de volgende bestemming gegaan: Sedgefield. Ik zit op dit moment in een hostel direct aan het strand. Ik hoef mijn bed maar uit te rollen in de ochtend en ik ben al op het strand en daar word ik erg gelukkig van :)

Op zondag was het perfect strandweer! 22 graden, zon en wind. In de ochtend een heel lange wandeling gemaakt, getekend in het zand en schelpen verzameld. In de middag een boek gelezen op het strand en 's avonds naar de zonsondergang wezen kijken samen met Linda en de ijslander.

Heel toevallig kwam ik drie mensen die ik in Wilderness tegen was gekomen ook hier weer tegen (zij waren in de tussentijd naar Kaapstad gereisd en weer terug)! Super leuk:) Samen met hen, Linda en de naamloze ijslander biertjes gedronken in het restaurant en daarna nog bij een kampvuur op het strand gezeten. Ik zal die drie uit Wilderness weer terug zien in Coffee Bay aangezien 1 van hen een eigen backpackers accomodatie heeft. Ik kijk er nu al naar uit!

De volgende dag heerlijk uitgeslapen, naar het dorpje gewandeld (dit keer 30min lopen) en een heerlijke relaxte middag op het strand gehad. Samen met Linda nog een keer naar de zonsondergang gekeken (want wat is die hier prachtig!) en daarna nog wat gedronken en vroeg naar bed, want we hadden namelijk het briljante plan om te gaan zwemmen met zonsopgang. Je raadt het al.. Als je de zonsondergang kunt zien, is het niet heel waarschijnlijk dat je de zonsopgang kan zien.. Oeps. Nou ja, laat ik zeggen dat je om 6 uur in de ochtend ook prima kunt zwemmen in de zee :p

Dit was het voor nu. Ik reis zo nl naar Knysna:) Hele dikke knuffel voor jullie allemaal! Xx

  • 24 Februari 2015 - 17:12

    Mjuttjer:

    Een prachtig zonnig strandverhaal, hier in Twente is het koud,nat,en een heel klein beetje Zon.
    Dus een zonnig verhaal gaat er makkelijk in.
    Vanmorgen nog een barre tocht naar het dorp gemaakt, was ook leuk.

  • 24 Februari 2015 - 22:53

    Berber:

    Ik ben weer bij. Wat maak jij wat mee zeg. Het leest wel alsof je erg aan het genieten bent. Veeel pleziet gewenst nog. Liefs, berber. Stoer hoor.

  • 24 Februari 2015 - 23:02

    Betty:

    Hallo Marijke ,fijn dat we je reis kunnen volgen zien wij ook nog wat van Afrika en kan ik ook leren om beter met de iPad om te gaa n groetjes b. En b

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 7480

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 16 Juni 2015

Op reis in Zuid-Afrika

Landen bezocht: