Steden hoppend naar het eind van het reizen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marijke Hofstra - WaarBenJij.nu Steden hoppend naar het eind van het reizen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marijke Hofstra - WaarBenJij.nu

Steden hoppend naar het eind van het reizen

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

18 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De afgelopen twee weken (sorry dat het zo lang heeft geduurd) heb ik veel meegemaakt maar weinig gedaan. Van Johannesburg ben ik naar East Londen gevlogen om daar nog een aantal dagen door te brengen. Vanaf daar nam ik de nachtbus naar George. De bus zou om 2.20 uur vertrekken, maar het is Afrika en natuurlijk was de bus te laat.. Het zou me eigenlijk niet eens meer moeten verbazen, haha. Na 10 uur in de bus was ik eindelijk in George waar ik een nacht in een heel luxe hotel doorbracht en daarna verplaatste ik naar een hostel.

In George heb ik mijn visum opgehaald. De mevrouw die me hielp, maakte het erg spannend. Ze moest een gesealde envelop openmaken voor ze kon zien of het goed- of afgekeurd was. Jaaaaa, het was goedgekeurd en ik mag officieel blijven tot 30 juni.

Na een paar dagen George ben ik naar Kaapstad gegaan. Weer met de bus, die dit keer maar een uur te laat was. Gelukkig hoefde ik maar 6 uur in de bus te zitten ;) In Kaapstad heb ik 1 dag gewinkeld bij het waterfront. Helaas kocht ik winterkleren op het moment dat bij mij op Facebook en Whatsapp de eerste foto's van Nederlanders op slippers binnen kwamen.. Bizar hoor.

Ik zit nu in een hostel bij her Bloubergstrand en heb een prachtig uitzicht over kaapstad voor de tafelberg! Hier heb ik een kitesurfles gehad en dat was heel tof! Als er wat meer wind is, wordt ik dit weekend nog gebeld voor een tweede les. Duimen maar dus.

De laatste dagen ben ik van plan te gebruiken om te relaxen en lekker uit te rusten voor ik dinsdag begin bij Greenpop, waar ik acht weken zal verblijven :) En dan, daarna kom ik ook lekker van de Nederlandse zomer genieten. Ik zal jullie ook op de hoogte houden van mijn tijd bij Greenpop!

Het is raar dat het échte reizen er nu op zit. Ik verplaatst nog 1 keer, maar dat is naar de accommodatie, dat voor 8 weken mijn huis zal worden. Ik heb genoten van het reizen, het prachtige land, de rijke geschiedenis, de vriendelijke mensen, de mooie plekken die ik heb bezocht en ik weet dat ik nog lang niet alles heb gezien! Er is nog zoveel meer te ontdekken in dit geweldige land. Ik ben blij dat ik nog een tijdje mag blijven, maar wat zal het raar zijn om niet meer opnieuw verrast te worden door de schoonheid van een nieuwe bestemming. Nu wordt het wennen aan de Afrikaanse manier van werken en daar zal ik ongetwijfeld veel plezier aan beleven.

Dit was het voor nu, een hele dikke knuffel van mij! Geniet van de (beginnende) warmte en tegen de tijd dat ik terug kom, zullen we vast weer even bruin zijn :) xx

  • 18 April 2015 - 19:21

    Mjuttjer:

    Ha Marijke

    Wat een prachtige foto's er bij, zeker nog met een droog toestel gemaakt?
    Ben benieuwd of de nieuwe accommodatie ook zo luxe is.

    Dikke slubber

  • 18 April 2015 - 20:28

    Heser:

    Hee marijke, wat leuk ..onze berichtje kruisten elkaar. Hier weer het hele verhaal voorgelezen, door Rob dit keer..dus we hebben alle 4 van je avonturen kunnen genieten. Wat is het snel gegaan en wat heb je veel gedaan. Gelukkig dat je visum gelukt is...kun je nog even door avonturen. En dat horen we natuurlijk graag! In geuren en kleuren...maar dat zit wel goed! Veel plezier nog en succes met het werken/wennen. Groetjes van ons alle 4

  • 20 April 2015 - 20:00

    Crein:

    Ha poekiewoekie,

    kort maar krachtig, allemachtig wat prachtig.

    KNUFFEL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 7487

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 16 Juni 2015

Op reis in Zuid-Afrika

Landen bezocht: