Van het oosten van Londen naar de muur van Chintsa - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Marijke Hofstra - WaarBenJij.nu Van het oosten van Londen naar de muur van Chintsa - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Marijke Hofstra - WaarBenJij.nu

Van het oosten van Londen naar de muur van Chintsa

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

18 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Oost-Londen

De laatste keer vertrok ik in alle vroegte van PE naar East Londen. Na een busrit van 4 uur was ik er eindelijk. En hoe goed kun je het hebben: aangezien ik het enige meisje was, kreeg ik voor de prijs van een dormroom een privékamer! Dat is wel enorm luxe na alle gedeelde kamers. 's Middags ben ik natuurlijk naar het strand geweest :). Samen met Jonathan uit Durban (dit hostel heeft vooral veel locals te gast) krijg ik een korte djembéles van Richard en geeft hij nog een spetterende show weg!

De volgende dag heb ik om 10 uur met Stera en Richard afgesproken om een hike te doen door een gebied waar je beter niet alleen kunt komen. Er zitten namelijk veel daklozen in het gebied waar we langs gingen en die laten niet zo graag vreemdelingen toe in hun gebied. Aangezien het Afrika is, gingen we om 11 uur weg en liepen een prachtige route over het strand, door de duinen en langs gebergte. Samen met Stera en Thomas (NL) gegeten en toen moest er natuurlijk nog gepoold worden.

De volgende dag komt de shuttle naar Hogsback me ophalen. En hoewel ik erg veel zin had om naar Hogsback te gaan, vond ik het wel jammer om al die leuke mensen achter te moeten laten. In Hogsback regende het en dus had ik me samen met een boek op de bank bij het haardvuur genesteld. Uiteindelijk vroeg naar bed en de volgende morgen op tijd opgestaan om samen met Tsitsi uit Zimbabwe een hike naar de waterval te gaan maken. Aangezien er veel regen was gevallen en het wandelpad zich in het bos bevindt, was al snel duidelijk dat het lopen over modder, waterstroompjes en boomstronken was. Je kunt wel raden hoe m'n schoenen er nu uit zien.. In 2 1/2 uur naar de waterval gelopen en daar van de mooie omgeving genoten. Vervolgens moesten we nog anderhalf uur wandelen om terug te komen bij het hostel. Daar had ik om 2 uur een afspraak voor een massage. Een perfecte dag die ik afsloot met pizza bij het haardvuur en een drankje bij het kampvuur (het was tenslotte nog maar 20 graden, brrrrr).

Op zondag nam ik de shuttle terug naar East Londen, waar ik m'n oude kamer weer terug kreeg en waar ik veel mensen weer zag :) Een gezellige middag gehad en in de avond lekker gegeten en gepoold.

Op maandag ben ik samen met Nina uit Duitsland naar een rivier gelopen. Na een uur lopen waren we op een super plek waar de rivier uitmondde in de zee. Het water was ijskoud dus na een korte wandeling door het water nog op het droge gezeten.

De dag erna zijn Nina en ik naar een aqaurium geweest. Entree was welgeteld 33 rand, zo'n €2,50, en daarvoor konden we een heel aantal lelijke vissen, mooie vissen en enge vissen voor zien. En we waren er precies op het juiste moment want ze gingen net de zeehonden en daarna de pinguins voeren! De zeehonden deden een aantal trucs voor ons en de pinguins waren te grappig voor woorden.

Vandaag trek ik weer verder en ga ik naar Chintsa dat hier op een klein halfuur afstand ligt. Dit was het voor nu. Een heel dikke kus voor jullie. Hoop dat alles goed gaat in Nederland!

  • 18 Maart 2015 - 21:21

    Hester:

    Hoi Marijke, heerlijk om weer je bericht te lezen. Wat een super avontuur...wij willen later graag alle mooie foto.s van je zien...ben echt super benieuwd...wat een hikes..helemaal gaaf!
    Een echte avonturierster!
    Hier ook eindelijk een beetje lente...kan alle plantjes wel uit de grond kijken! Groetjes van ons alle vier!

  • 18 Maart 2015 - 23:13

    Corine (jouwmarktkraamenschede):

    Ha hiking poekoe,

    Waanzinnig mooi verhaal weer! En 20 graden maar, brrrr wat koud. Hier vandaag de 17 graden aangetikt en mensen dragen alweer rokjes met blote benen.

    Zullen we snel weer skypen?

    Vrolijke groet,
    Corine / Jouw Marktkraam Enschede

  • 19 Maart 2015 - 14:58

    Nienke:

    Haaa zussie! je valt van hike naar hike en dan na de massage, weer een hike :) de een nog mooier en langer en avontuurlijker dan de ander!! supergaaf! dikke kus <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 7475

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 16 Juni 2015

Op reis in Zuid-Afrika

Landen bezocht: