Van vliegen tot Swellendam - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Marijke Hofstra - WaarBenJij.nu Van vliegen tot Swellendam - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Marijke Hofstra - WaarBenJij.nu

Van vliegen tot Swellendam

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

05 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Swellendam

Nadat mijn lieve familie mij weg had gebracht naar Schiphol begon de reis! De reis naar Istanbul was prima. Een vliegtuig vol met Turken, maar heel toevallig zat ik naast een Nederlands sprekende Turk uit Medemblik. Eenmaal in Istanbul moest ik 20 uur wachten. Anderhalf boek, rondjes lopen door het vliegveld en meerdere malen uiltjes knappen later kon ik weer het vliegtuig in. In Kaapstad stond CHarlotte al op me te wachten en samen zijn we naar ons eerste hostel op zoek gegaan. Hier werden we, toen we eenmaal binnen waren, heel enthousiast ontvangen. Het was hier wel douchen met uitdaging aangezien de lamp het niet deed. Met een leeslamp en een kleine zaklamp kom je gelukkig heel ver.

De volgende ochtend stonden we om 7 uur (in NL 6 uur) alweer te wachten op de Bazbus. Deze bus bracht ons naar Swellendam en daar haalde Hanneke ons op. Hartstikke gaaf (voor ons gevoel was het een vrij lange reis naar Azelo)! Hanneke heeft ons rondgeleid in het prachtige hotel waar ze stage loopt en daarna hebben we Swellendam ook nog bekeken. 's Avonds hebben we gebraaid. Dit is een soort BBQ, maar dan door zelf vuur aan te steken en net zo lang wachten tot de houtbokken eruitzien als kolen.

Gisteren hebben we een wijntour gedaan. We zijn langs 5 verschillende wijnboerderijen gegaan. We hadden voor deze dag een leuke chauffeur en we konden dus zoveel proeven als we wilden :) De ene wijnboerderij was klein en gezellig met prachtig uitzicht en de andere was juist vrij modern en heel groot. Heerlijke wijnen geproefd, maar sommige vond ik (netjes gezegd) niet heel erg lekker. Toen één mevrouw dat aan mijn hoofd zag, vroeg ze wat ik er van vond. Ze scheen het niet erg te waarderen dat ik het naar houtskool vond smaken, haha. Een wijnboerderij later bleek dat er een gerookte smaak aan zat, dus echt gek was het nog niet. De chauffeur zette ons uiteindelijk af bij de Wilde Braam. Daar gingen we ook nog likeur proeven. En na heel wat lekkere, zoete likeurtjes zijn we een flink eind teruggelopen naar de Cottage waarin we verblijven. 's Avonds zijn we samen met Michiel en Pam, collega's van Hanneke, uit eten geweest en hebben we daarna, jawel, ook nog cocktails en shotjes gedronken. Je kunt je vast voorstellen dat het erg gezellig was..

Vandaag vroeg weer op aangezien Hanneke moest werken, wat heel erg jammer is! Het waren twee heel gezellige, drukke en indrukwekkende dagen! Straks komt Hanneke misschien nog even langs en daarna gaan CHarlotte en ik met de Bazbus naar een klein plaatsje verderop waar we op safari gaan. Reuze benieuwd hoe dat zal zijn :)

Dit was het voor nu, iedereen een dikke kus van mij xx

• 05 Februari 2015 - 08:20

Superzoessie!!!!!

• 05 Februari 2015 - 10:09

Creinieweinie:

Haaaa Poekie!

Lekker borrels gedronken dus, beter kan je je reis niet beginnen. Nu ben je op weg naar de big five, en zie je terwijl ons hier door de sneeuw ploeteren misschien wel een giraf, of beter een leeuw! Vet bizar. Handjes binnenboord soesie, dikke kus!

• 05 Februari 2015 - 11:30

Mirel:

Hahaha Marijke, houtskool! Heb je haar er niet bij verteld dat dat toevallig een erg populaire smaak is in Nederland?

Geef de big five een knuffel van me!

Liefs x

• 05 Februari 2015 - 17:00

Hester :

Ha reizigster,
    Wat heb je al veel beleefd! geweldig! Je kunt beter daar zijn want hier is het heel koud.
    Heb je gemist afgelopen zaterdag!
    Wacht met spanning op je volgende verhaal!!!!
    ontzettend veel plezier!
    groetjes! Hes!

• 06 Februari 2015 - 11:59

Berend En Betty:

Lieve Marijke We vinden het fijn dat we je reis kunnen volgen we wensen jullie een hele fijne reis toe groetjes B en B