Terug in het bos - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marijke Hofstra - WaarBenJij.nu Terug in het bos - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marijke Hofstra - WaarBenJij.nu

Terug in het bos

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

29 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wauw, time flies when you're having fun. Bijhouden van mijn blog is dan ook best een opgave. Vandaag eindelijk weer een update :)

Na het eerste Platbosweekend zijn Anita, Wendy & ik op dinsdag uit ontbijten gegaan en daarna zijn we übersnel met de über naar Glen Beach gegaan. Een afgelegen strand, dat we volledig voor onszelf hadden. Heerlijk! Een wandeling naar Camps Bay en een ijsje maakten de dag perfect.

Na een korte twee dagen werken, ging ik op vrijdagmorgen alweer richting Platbos voor nog een weekend bomen planten. Dit weekend was het een stuk kouder! Dat ik 's nachts niet kon slapen van de kou was vervelend, maar dat ik constant aan de mogelijke spinnen, schorpioenen en slangen dacht (er zat een gat in de tent, precies bij mijn voeteneinde) hielp ook niet echt mee. Nog twee gezellige, maar vermoeiende dagen gehad. Op zondag zou ik met de sprinter weer naar huis gaan, maar er waren te weinig plaatsen in de bus, dus moesten Valentin, Anita en ik achterblijven. Onze bagage zat nog wel in de sprinter, omdat wij later die avond ook naar huis zouden gaan.

Je voelt 'm waarschijnlijk al aankomen: ik ging 's avonds niet naar huis. Niemand voelde zich fit genoeg om nog terug te rijden naar Kaapstad, wat betekende dat wij daar zouden overnachten. Omdat ze het zo zielig voor ons vonden, kregen we kleren te leen, een echt bed in een tipitent midden in het bos, meer dekens & kussens dan we voor mogelijk konden houden en lekker eten & wijn.
De volgende ochtend zouden we om half 9 weggaan. Op z'n Afrikaans vertrokken we rond 11 uur. Onderweg nog gestopt bij een geweldige eettent en daarna kregen we de rest van de dag vrij. Waar ik flink gebruik van maakte om te douchen (en die douche is nodig na een weekend werken en niet douchen :o ) en daarna zijn we alweer naar het strand geweest :)

Op dinsdag was onze echte vrije dag, maar deze dag was het helaas regenachtig. Samen met Anita ben ik naar Slave Lodge museum geweest. Na nog een korte werkweek had ik voor het eerst sinds een lange tijd een vrij weekend!

Op vrijdagavond hadden we een groot feest, omdat het Anita's laatste weekend was. We gingen uit eten bij een Jazzrestaurant, waar na het eten flink werd gedanst door ons. Op zaterdag zijn Wendy en ik uit ontbijten geweest en daarna zijn we met z'n 8en in Irene's kleine auto naar de Old Biscuit Mill gegaan. Dat is een markt met allerlei kraampjes en winkeltjes met Zuid-Afrikaanse producten en eten.

De volgende dag zijn Wendy, Anita en ik met de trein naar Muizenberg gegaan, vanaf waar we gewandeld hebben naar Kalk Bay. Beide twee prachtige plaatsen aan de kust. In Kalk Bay lekker geluncht en nog wat winkeltjes in gegaan en daarna was het alweer tijd om terug te gaan met de trein. Wendy en ik zouden namelijk koken voor de iedereen. We waren met 13 waardoor we maar net aan tafel pasten, wat het dan weer extra gezellig maakte.

Maandagochtend nemen we afscheid van Anita als ze echt vertrekt en de rest van de dag moeten we gewoon werken. Ik was echter ziek en ben in de middag naar huis gegaan. Ook op dinsdag ben ik nog lekker thuis gebleven, maar op woensdag toch maar weer aan het werk gegaan met mijn Nederlandse werkmentaliteit:)

Vandaag is het eindelijk vrijdag en daar ben ik erg blij om! Ik ben nog steeds niet helemaal de oude en werken voor een organisatie als Greenpop is top, alleen is mijn baas niet mijn grootste vriend. Dus dit weekend ga ik heerlijk genieten van het leven in Kaapstad en even niet denken aan de 7 werkdagen die ik nog maar heb te gaan. Over 17 nachtjes stap ik al op het vliegtuig en over 18 nachtjes sta ik met mijn beide voeten weer op de Nederlandse bodem. En ook hier geldt: time flies when you're having fun!

Ongelofelijk dat ik dit nu kan zeggen: tot snel, lieve allemaal! Ik hoop dat bij jullie alles goed gaat en dat het weer nog veel beter wordt (want hier regent het veel te vaak en veel te hard). Dit was het voor nu, xx.

  • 29 Mei 2015 - 17:34

    Ellen:

    Hey Marijke!

    Wat een heerlijke avonturen toch weer! Geniet nog maar lekker van die laatste weken en kom dan ook maar snel terug want we missen je en zijn natuurlijk super benieuwd naar alle verhalen en foto's!

    Xxx Ellen

  • 29 Mei 2015 - 17:37

    Creinieweinie:

    Ha kanjer! Ooooo wat bist toch een topper! Goed uitzieken hoor en voor jezelf zorgen. Ik zie je graag heel en fit terug over 18 nachtjes (YEAAAAH DE COUNTDOWN KAN BEGINNEN).

    Veel plezier nog even lieverd!

    Dikke knuf

  • 29 Mei 2015 - 21:29

    Mirel:

    Tot snel!! =) =) Veel plezier nog even!

  • 30 Mei 2015 - 22:10

    Betty:

    Hallo Marijke we wensen je nog een paar mooie weken toe en we hopen dat het hier ook eens wat beter weer wordt groetjes Berend en Betty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 7474

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 16 Juni 2015

Op reis in Zuid-Afrika

Landen bezocht: